The-Iceman-in-Parijs.reismee.nl

Parijs Dag 1

Vrijdag 10 augustus 2012

Montmartre

We laten de alledaagse beslommeringen eventjes achter ons (revalidatie last van de knie) en vertrekken voor een weekje naar Parijs. Kort in de namiddag nemen we in Rijsel de Thalys richting Parijs Gare du Nord. Simpel toch!? Na een korte wandeling komen we aan ons hotel Paris Voltaire ( 11e A). Kleinschalig , mooi en proper . de ontvangst heel vriendelijk.. Dus je hoort ons niet klagen . We besluiten om de metro te nemen naar Montmartre om daar een Bijzonder leuke wandeling te maken door het oude gedeelte van Montmartre . Beginnende bij de Rue Lepic en langs de nog dorpse straatjes zoekend naar de wijngaard, Dalida, La Maison Rose, serieuze Jeu de Boules spelers, Le Lapin Agile, de man uit de muur, Denis zonder hoofd, Poulbot, de ‘Ik hou van je muur', de molens en zoveel meer wat dit gedeelte van Parijs tot mijn favorieten maakt., Na enkele uurtjes zijn we uitgekeken en zoeken in de buurt ( 18de ) een restaurantje uit en eten lekker voor niet veel geld. ( Restaurant Des Dames ) Daarna is onze pijp uit en zoeken we ons bed op. We hebben een kamer aan de achterkant van het hotel en het is er heel rustig, niets te horen.

Bonsoir mes amis.

moni & marc

Hello wereldreizigers,

Wij zijn blij dat alle zorgen tot het verleden behoren. Hopelijk zitten er nog nieuwe pijpen in uw bagage.
Geniet maar met mate.