The-Iceman-in-Parijs.reismee.nl

Een weekje Parijs

Boujour a tous

Deze keer vertrekken we niet al te ver op vakantie. Enkele honderden km's hier van Kuurne vandaan . Het is ongetwijfeld ook één van de meest bezochte steden van Europa......Ja Parijs !!Je gaat het op het eerste gezicht niet geloven ; maar Parijs is niet groot! want de afstand van oost naar west is ongeveer 12 km in vogelvlucht en van noord naar zuid is dat rond 9 km. Het heeft een idee van de compactheidvan het stadscentrum . Daarom is ons doel van de vakantie zoveel mogelijk te voet Parijs te gaan verkennen .De bekende hoofdstad van ‘La Douce France', Een echte wereldstad, een metropool en wordt daardoor ook vaak vergeleken met Londen, New York of Tokio.

Quatier LatinOnze planning is als volgt :

1/ de eilanden ( begin Pont Neuf-- eindlle St- Louis )

2/ Louvre en Tuilerieën ( gegin Louvre -- eind Jeu de Paume )

3/ Het 7de Arrondissement ( begin Tour Eiffel -- eind Musée d' Orsay )

4/ Champs-Elysées en grands boulevards ( begin Arc de Tromphe--eind Palais Royal )

5/ Beaubourg en Les Halles ( begin Rue Rambuteau -- eind Rue de Rivoli )

6/ Marais en Bastille ( begin Hotel de Ville -- eind Place de la Bastille )

7/ Quartier Latin ( begin Jardin des Plantes -- eind Place St-Michel )

8/ Trocadéro ( begin Place de l'Alma -- eind Palais de Chaillot )

9/ Het Noordoost - Parijs ( begin Place de la Bastille --eind Parc des Butes- Chaumont )

10/ La Défense en west - Parijs.

PS : en als er nog tijd over zou zijn willen we ook nog een dagje naar de tuinen van Versailles maar ik vrees het ergste dat dit voor een volgende keer zal zijn.