The-Iceman-in-Parijs.reismee.nl

Laatste dag in Parijs

' Un tour de Paris avec un sause hollandaise'

- C'est si beau Paris à vélo! -

Echt de laatste dag in Parijs. Van een laatste ontbijt genoten, de spullen ingepakt, uitgecheckt en weer op pad. De koffer kon gelukkig in de bagageruimte van het hotel gestald worden. We hadden voor onze laatste dag gekozen voor een 3.5u durende geleide fietstocht door hartje Parijs. We boekten onze fietstoer bij 'Paris By Bike' We moesten aan de rue Grenalle ( 2km wandelen van ons hotel ) afspreken . Met een groepje van 10 personen begonnen we met onze gids en met het klassieke oma-model ( in rood ,wit en blauw ) aan de tocht door Parijs. Onvergetelijk!!!!! Ons traject bestond uit :

Le Louvre - Le Jardin du Grand Palais - Le Village St Paul - Saint-Germain - Lîle de la Cité,

Lîle St Louis - Le Panthéon - La place des Vosges - Le Pont Caroussel en Le Marais, de prachtige historische wijk die bekend staat om zijn bijzondere boetiekjes en de wereldbekende falafel eettentjes! In deze wijk hebben we na 2 uur fietsen een pauze gehouden . Daar hebben we van allerhande lekkernijen geproeft .Na de rustpause zijn we verder gereden tot aan het eindpunt , we hebben er echt ontzettend van genoten . De tocht door Parijs met de gids van Paris by bike was geweldig leuk. Ik was al meerder malen in Parijs geweest en zag nog vele leuke nieuwe plekken. De gids ( Yvonne ) was bijzonder vriendelijk en had voor iedereen even veel aandacht. De tocht duurde ruim 3.5 uur en was van begin tot eind boeiend met voldoende tijd voor een praatje met de andere deelnemers. Echt een aanrader. Na het fietsen wandelen we nog wat rond in de buurt van de Marais want het is tijd voor een drankje. En zo loopt ons bezoek aan Parijs op ,zijn laatste benen. Het was tijd om terug te keren naar ons hotel , onze bagage op te halen en vervolgens richting het doolhof die Gare Du Nord heet om per Thalys weer naar Rijsel terug te keren.

slotwoord

Adieu, vaarwel, het is zo'n definitief woord. Het klinkt als tot nooit meer ziens en heeft dat ook wel in zich besloten. Feit is dat ik vandaag een beetje weemoedig Parijs ga verlaten en het voelt als voor altijd. Ik heb hier zeven dagen met ontzettend veel plezier rondgelopen en de stad opgesnoven.