The-Iceman-in-Parijs.reismee.nl

Parijs dag 4

Vandaag zijn we nog eens naar La Defense geweest , daar we gisteren iets vergeten waren te gaan bekijken en vandaar zijn we naar de eilanden geweest en naar Paris Plageen Les Halles .

De Eilanden : Ile de la Cité is een bootvormig eiland in de Seine en is het hart van Parijs. De meest bekende attractie van Ile de la Cite is de Notre Dame. Ondanks de grote groepen toeristen blijft deze een schitterende kathedraal. Die hebben we in februari al bezocht .. Het volgende eiland is Ile St. Louis en die ligt achter Ile de la Cité. Wanneer je even genoeg hebt van de stadse drukte, vind je op dit eiland een oase van rust. Het ligt middenin de stad en toch hangt er een dorpssfeertje. En op de punt van het eiland heb je een schitterend uitzicht op Ile de la Cité. Hier vinden we echt rust .

Beaubourg en Les Halles : Nu is het gauw tijd om te voet naar Beaubourg ( Centre pompdou ) en Les Halles te gaan . Het wordt een blitz bezoek . Het is een centrum voor moderne kunst. Het speciale aan het gebouw is dat alle buizen (voor bv. lucht, water, gas, enz...) aan de buitenkant van het gebouw zijn, ook de trappen en de lift. De buizen zijn ook gekleurd volgens functie. Persoonlijk vind ik het wel mooi maar niet alle 'gevels' waren even mooi. Dicht bij het centrum waren er ook andere kunstwerken in de vorm van fonteintjes en tekeningen op de grond met krijt gemaakt .

Lekker gegeten aan de Sorbonne. Vanavond gaan we nog tegen valavond naar Trocadéro om eens de belichting te zien op de Eifeltoren.

Bonsoir mes amis