The-Iceman-in-Parijs.reismee.nl

Parijs dag 3

We nemen vandaag de metro naar het Westen van Parijs om aldaar de kantorenwijk La Defence te bezoeken. Zeer indrukwekkend groot allemaal. Zodra we de metro uit komen, kom je oog in oog te staan met la Grande Arche (de grote boog) die niet eens gebogen is ( hahaha) maar een groot vierkant met een enorm gat erin blijkt te zijn. Hier gaan we op de trappen zitten en kijken neer op de grote boulevard richting de Arc . Op La Defence is er een kantorenwijk waar vele mensen een baan hebben. Deze wijk lijkt gebouwd te zijn naar New Yorks voorbeeld. We hadden echt de indruk hier in ons geliefkoosde stad Manhattan rond te lopen.Na de lunch nemen we de metro naar de Eifeltoren.Daarwandelen we een eind de Champ de Mars af om de Eiffeltoren in zijn geheel en met zon in de rug te kunnen fotograferen . Langs de Avenue de Breteuil komen we bij de kolossale gebouwen van de Ecole Militaire. Voor een van de toegangspoorten houdt een soldaat uit de tijd van Napoleon de wacht. Ik vlieg er onmiddellijk op af voor enkele mooie kiekjes. Op het geleid bezoek aan de school schrijven we niet in omdat we geen zin hebben om bij dit mooie weer anderhalf uur te verliezen. We wandelen door tot aan Hotel des Invalides om aldaar het graf van Napoleon nog eens te bezoeken , in een ijltempo doorlopen we tussen de massa toeristen het gebouw onder de mooie koepel.. Daarna gaan we op zoek naar het Musée D'Orsay , daar wilde ik zeker een bezoek aan brengen maar helaas ook hier staan rijen mensen aan te schuiven om een kaartje .Gelukkig hebben we al kaartjes voor het louvre gekocht en hoeven we daar toch al niet in de rij te gaan staan. De rest van de dag verdelen we een verblijf tussen het Parc de la Vilette en Le Pére lachaise. Eind van een vermoeide dag.

Bonsoir mes amis